Meningen geuit door Ondernemer bijdragers zijn van henzelf.
Elke ondernemer kan je vertellen dat de weg naar succes geplaveid is met bloed, zweet, tranen en vele geleerde lessen. Hoewel u enkele van deze lessen thuis kunt leren, is er een niveau van persoonlijke en zakelijke groei dat alleen kan komen door naar nieuwe plaatsen te reizen.
Volgens het Brightpark Edu-Travel-rapport, 94% van de Amerikaanse bedrijfsleiders is van mening dat wereldreizen hen een concurrentievoordeel geeft op de werkvloer. Van het openen van je ogen voor verschillende perspectieven tot leren hoe je effectief kunt communiceren met mensen uit alle lagen van de bevolking, reizen biedt een breed spectrum aan waardevolle voordelen voor ondernemers overal. Hier zijn vijf cruciale lessen die ondernemers leren tijdens het reizen:
Verwant: Waarom reizen een topprioriteit zou moeten zijn voor elke ondernemer
1. Reizen leert je open te staan voor het onverwachte
Het starten van een nieuwe onderneming brengt veel onduidelijkheid met zich mee. Je tekent tenslotte voor een vrachtwagenlading van het onvoorspelbare. Zal het bedrijf slagen? Wordt dit jaar een goed jaar? Kan ik deze investeerder vertrouwen? Is dit de juiste zet? Het onvoorspelbare omarmen kan een hele opgave zijn, maar als je dat doet, heb je een veel grotere kans op succes.
Reizen kan soms wreed zijn. Je wordt gedwongen afscheid te nemen van het comfort van je huis en gezin, je moet onderweg vreemden vertrouwen en je bent constant uit balans terwijl je geest en lichaam zich aanpassen aan een nieuwe tijdzone, nieuwe omgeving en nieuwe mensen.
Wanneer je reist, leer je al snel dat het absoluut noodzakelijk is om open te staan voor het onverwachte. Er zijn veel variabelen in reizen die niet kunnen worden gecontroleerd, en hoe u op die uitdagingen reageert, bepaalt hoe u verder kunt komen – net als in het bedrijfsleven. Als ondernemer moet je openstaan voor het onverwachte. De wereld rondreizen is een fantastische manier om die les vroeg te leren.
2. Reizen kan een burn-out voorkomen
Bellen of e-mails beantwoorden terwijl je zou moeten slapen, maakt je geen betere ondernemer. Integendeel, als u elke minuut van uw bestaan aan uw carrière besteedt, kunt u er juist van weerhouden uw volledige potentieel te bereiken en al vroeg tot een burn-out leiden.
Slaaptekort heeft verschillende nadelige effecten op uw lichaam, waaronder:
Gebrek aan slaap zal je uiteindelijk inhalen, waardoor je zowel fysiek als mentaal tegen een muur aanloopt. De effecten van burn-out op de werkplek zijn reëel en kunnen uw kansen op succes aanzienlijk schaden. Evenzo kunnen stress en slaapgebrek schadelijk zijn voor de groei van uw bedrijf.
Een gezonde levensstijl leiden is essentieel voor ondernemers die op zoek zijn naar succes, en soms betekent dit dat ze wat broodnodige vrije tijd moeten nemen om burn-out te voorkomen. Een vakantie nemen kan je geest en lichaam de pauze geven waar ze naar hunkeren, terwijl je een frisse kijk krijgt in een nieuwe omgeving. Reizen geeft je tijd om na te denken, nieuwe ideeën te bedenken en focus te krijgen.
Burn-out kan snel de nagel aan de doodskist worden voor een hoopvolle ondernemer, vooral omdat het vaak leidt tot slechte besluitvorming op de werkvloer. Als u zich overmatig vermoeid, gestrest of prikkelbaar voelt, is het misschien tijd om op pad te gaan voor een opfrisbeurt.
Gerelateerd: 5 redenen waarom reizen een essentieel onderdeel zou moeten zijn van het opbouwen van uw bedrijf
3. Reizen brengt ondernemers op nieuwe ideeën
Reizen naar nieuwe bestemmingen over de hele wereld is een ongelooflijke manier om te profiteren van de verschuiving in perspectief die alleen kan komen door verschillende culturen en plaatsen te ervaren. Als ondernemers stoppen we nooit met zoeken naar nieuwe ideeën en zakelijke oplossingen.
Wanneer je een nieuwe plek verkent, krijg je een nieuw begrip van waar mensen in verschillende delen van de wereld in geïnteresseerd zijn en waar ze zich dagelijks zorgen over maken. Als je creatief vastloopt of op zoek bent naar inspiratie, is reizen naar het buitenland de beste manier om nieuwe ideeën op te doen.
Goed bereisde mensen denken eerder buiten de gebaande paden, omdat hun gedachten en overtuigingen voortdurend worden uitgedaagd. Een nieuwsgierige geest is een creatieve geest, en als je voor altijd vasthoudt aan je dagelijkse routine, zal dat uiteindelijk leiden tot een daling van de productiviteit en innovatie.
4. Reizen leert ondernemers waardevolle relaties aan te gaan
Tijdens ons dagelijks leven is veel van onze communicatie beperkt tot collega’s, vrienden en familie. Als je reist, word je gedwongen uit je schulp te kruipen en in allerlei situaties met vreemden te communiceren. Het kan de man zijn die naast je zit in het vliegtuig naar Denemarken, de hotelmanager in Praag of het bedienend personeel in een sushirestaurant in Japan.
Deze meeslepende ervaringen zorgen voor een mentale verschuiving als je met mensen met verschillende achtergronden praat, deelneemt aan nieuwe avonturen, nieuw voedsel probeert en oude gewoonten aanpast. Hoewel het op dat moment misschien niet veel lijkt, is het een waardevolle les om te leren hoe je contact kunt maken met verschillende soorten mensen en nieuwe connecties kunt omarmen.
Uw meningen en overtuigingen worden opnieuw geëvalueerd wanneer u reist. Hoe meer je leert over hoe anderen leven en denken, hoe ruimdenkender en nieuwsgieriger je wordt. Als je geest flexibel is en geen rigide ideeën over de wereld heeft, is het veel gemakkelijker om contact te maken met de mensen om je heen.
Naarmate u meer inzicht krijgt in unieke culturen en de gemeenschappelijke strijd van mensen in verschillende delen van de wereld, leert u meer over hoe u verschillende mensen kunt ondersteunen via uw zakelijke ondernemingen. Hoe meer je reist, hoe meer je uit je comfortzone afdwaalt, wat leidt tot een krachtige transformatie naar een ondernemer die meer bereid is risico’s te nemen en nieuwe dingen te proberen.
5. Reizen leert ondernemers lichaamstaal effectief te gebruiken
Je hebt minder dan zeven seconden om een eerste indruk te maken. Bij zakelijke interacties is het maken van een positieve eerste indruk cruciaal. Zodra iemand je labelt – of het nu als betrouwbaar, achterdochtig, krachtig of onderdanig is – wordt alles wat je doet door deze lens bekeken.
Hoewel het onmogelijk is om te voorkomen dat iemand een snelle beslissing over jou neemt, kun je effectieve lichaamstaal gebruiken om de beslissing te beïnvloeden die ze nemen in die eerste paar seconden nadat ze je hebben ontmoet. Er wordt algemeen aangenomen dat non-verbale signalen significant meer invloed hebben dan verbale signalen.
Eerdere studies hebben aangetoond dat personen die communiceren door middel van actieve gebaren over het algemeen als warm, energiek en aangenaam worden ervaren. Aan de andere kant worden degenen die stil blijven of wiens gebaren eerder stijf of robotachtig overkomen, als koud, saai en analytisch beschouwd.
Wanneer je naar buitenlandse plaatsen reist waar je de taal niet spreekt, ben je gedwongen om meer te vertrouwen op non-verbale signalen om te communiceren met de mensen om je heen. Door voorafgaand aan je reis de cultuur te onderzoeken, kun je bepalen hoe je lichaamstaal in je voordeel kunt gebruiken. Deze kennis kan later op de werkplek worden gebruikt om positieve interacties met collega’s en klanten tot stand te brengen.
Verwant: De wereld rondreizen is een avontuur dat je een betere ondernemer maakt
Reizen biedt iedereen een duizelingwekkend aantal voordelen, maar ondernemers zijn als geen ander in staat om deze voordelen om te zetten in bruikbare ideeën en oplossingen. Plan een reis – misschien zelfs een reis zonder vast reisschema – en schrijf alles op wat je tijdens de reis leert.
Je zult misschien geschokt zijn door hoeveel nieuwe ideeën je mee naar huis neemt. Misschien word je zelfs geïnspireerd om een heel nieuw bedrijf te starten. Afwisseling is tenslotte het kruid van het leven, en wat is een betere manier om afwisseling te ontdekken dan door de wereld te verkennen?